top of page

7 סיבות למה לא למשוך את כספי הפנסיה שלכם מישראל ?










דיסקליימר : התייחסות במאמר זה היא כלכלית בלבד. תפקידי כפי שאני רואה אותו הוא לתת כלים להחלטה על מנת שהאדם יכנס אליה בעיניים פקוחות ויבין לעומק את המשמעות הכלכלית שנובעת ממהלך זה . אינני שומר הסף של הכסף הפנסיוני בישראל בשום צורה אלא שומר הסף של הכסף הפנסיוני שלך בישראל.

1. משיכה של כספי התגמולים כרוכה במס של 35% ואילו על כספי הפיצויים שאינם פטורים ממס גובה המס כבר מגיע ל 47% .

2. כל החיסכון הפנסיוני שלכם פטור מס ולכן אפקט ריבית דריבית הוא משמעותי עבור רוב החוסכים. דוגמא : אדם בן 45 אשר רוצה למשוך 350,000 ₪ שמתוכם 120,000 ₪ פיצוים לא פטורים , ישלם מס של 136,000 ₪ . לעומת זאת אדם שישאיר את החיסכון הפנסיוני שלו בישראל ויעשה רק 4% לשנה יפגוש סך הכול 743,273 ₪ . לא רע נכון ?

3. אם המוטיבציה העיקרית נובעת מרצון לא להיות חשוף לשווקים הפיננסים בישראל אז ניתן בהחלט להשקיע במסלולי השקעה עם 100% חשיפה לחו"ל .

4. אם המוטיבציה העיקרית נובעת מחשש שלא ניתן יהיה להוציא כספים מישראל אז חשוב שתדעו שבעידן הכלכלה הגלובלית אפשרות כזאת היא קלושה במיוחד . מדינה עם יצוא משמעותי כמו ישראל אינה יכולה להגביל בשום צורה ובשום אופן הוצאת כספים לחו"ל .

5. אם המוטיבציה העיקרית היא שינוי תקנות המס כך שקרן ההשתלמות שלכם תהפוך חייבת במס אז דעו שכל חוק אשר נחקק במדינת ישראל אינו חל רטרואקטיבי אלא ממועד עתידי קדימה ולכן הכספים שלכם יהיו נתונים לחוק המיסוי הישן.

6. יציבות ואיכות הרגולציה הפנסיונית בישראל , אשר ממוקמת בעולם במקום הרביעי בעולם ולכן בעניין הזה "יש על מי לסמוך " שהכסף שלנו שמור ובטוח.

7. מעבר לעניין של מיסוי מדובר גם על אירוע מס עם כל השלכותיו בכל אחת מהמדינות .אז שימו לב .שווה בדיקה מול איש המיסים שלכם במדינת השהות .

אסף רדאעי

עזור לישראלים בחו"ל לשמור על הפנסיה שנשארה בישראל

מוזמנים לשתף

חנוכה שמח -שהאור הגדול יאיר את דרכנו לימים טובים ושקטים יותר

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מקדם קצבה . פרה קדושה ?

היום נדבר על פרה קדושה. מקדם הקצבה בביטוח מנהלים אז קודם כל הברקה שיווקית של חברות הביטוח : ביטוח מנהלים. כידוע לנו כולם בישראלים מנהלים ולכן זקוקים לביטוחי מנהלים 😊. אבל המוטיב החשוב בביטוח מנהלים

bottom of page