top of page

מקדם קצבה . פרה קדושה ?

היום נדבר על פרה קדושה. מקדם הקצבה בביטוח מנהלים

אז קודם כל הברקה שיווקית של חברות הביטוח : ביטוח מנהלים. כידוע לנו כולם בישראלים מנהלים ולכן זקוקים לביטוחי מנהלים 😊. אבל המוטיב החשוב בביטוח מנהלים היה מקדם קצבה .

מהו מקדם קצבה ? מספר מסוים שנע בין 157-210 לרוב, שייצג את תוחלת החיים הצפויה . לא מספר חודשים כנהוג לחשוב אלא מספר שנגזר מלוחות התמותה של אותה תקופה .

דוגמא : לגברת כהן מחדרה יש 785,000 ₪ בגיל הפרישה ומקדם הקצבה הוא 157 אז הפנסיה החודשית שלה תהיה 5000 ₪ לכל ימי חייה . עד לפה פשוט . צבירה לחלק למקדם קצבה = פנסיה חודשית . בשם מקדם הקצבה חברות הביטוח גבו דמי ניהול ראוים ( מבחינתם ) וגבוהים מאוד ( מבחינתך)

אבלללללללל

מה קורה עם הכסף של גברת כהן נפטרה לאחר 7 שנים ומר כהן נפטר גם הוא לאחר 3 שנים ?

במקרה הזה ההבטחה של חברת הביטוח היא תשלום קצבה לבן הזוג רק עד 10 שנים .

זאת אומרת : גברת כהן צפויה לקבל קצבה לכל ימי חייה גם אם האריכה עד גיל 123 , אבל אם נפטרה לאחר 10 שנים צפונה , משפחתה לא תקבל את יתרת הכסף.

למה רק הבטחה ל 10 שנים ? פשוט כי בשנות ה90 תוחלת החיים של אדם אחרי הפרישה הייתה סביב 10 שנים..... בדור החדש של ביטוחי מנהלים ההבטחה היא ל20 שנה אבל מקדם הקצבה עומד על 200 צפונה.

נחזור למציאות של 2024 , אנחנו יודעים שתוחלת החיים עלתה משמעותית ולכן אם אדם נפטר לאחר קבלת פנסיה בטווח של 10 שנים זהו אירוע בעייתי והמשפחה צפויה להפסיד .

מה עושים ? אין תשובת בית ספר זה ממש תושבה מותאמת אישית , אז כצמחוני לא אשחט פרה קדושה אבל בהחלט נטיל ספק ונבדוק התאמה אישית .

לסיכום : לא לפחד ממקדם קצבה ואמירות כמו : יש לך תנאים מעולים . יתכן ויש תנאים מעולים אבל לא עבורך. התאמה אישית זה שם המשחק

דיסקליימר: אין האמור מהווה יעוץ פנסיוני בשום צורה , בנוהל , שאלות בפרטי ואני עונה באהבה .

לימים שקטים ובטוחים

אסף רדאעי

עוזר לישראלים בחו"ל לשמור על הפנסיה שנשארה בישראל

מוזמנים לשתף

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page