top of page

משיכת כספים מקרנות הפנסיה הוותיקות . טיפ חשוב במיוחד . שימו לב !


טיפ חשוב מאוד למי שיש קרנות פנסיה ותיקות  עמיתים .

 

קודם כל הסבר קצר – עמיתים זה הגוף שמאחד את קרנות  פנסיה הוותיקות הגרעוניות . אתם מכירים אותם בשם : מבטחים הוותיקה , מקפת הוותיקה , קג"מ ועוד .

עמיתים הוא גוף ממשלתי שהוקם לטובת הניהול  של אותם קרנות פנסיה ותיקות שהיו בגירעון של 200 מיליון ₪ איפשהוא ב אמצע שנות ה90 .

וכן , למי שתהה בקול רם, יש שם עדיין מחלק או מחלקת תה . עם עגלה כזאת .

אז דבר  ראשון שכדאי שתדעו הוא ( וזה נכון לכל  המוצרים הפנסיונים באשר הם ) שתגמולים  שהופקדו עד שנת 2000 ניתנים להימשך ללא קנס כסכום הוני חד פעמי . זה לא עובדה אגבית , זה מידע חשוב מאוד שנלקח במסגרת תכנון פרישה .

 ועכשיו דוגמא :

עבדתם בעיריית אור יהודה בין השנים 1985-1995 וחסכתם בקרן פנסיה  או ביטוח מנהלים  סכום של 65,000 ₪ ,  תוכלו החל מגיל 60 למשוך את הכסף כמזומן ללא מס החל מגיל 60 . כן אני יודע שאור יהודה הייתה רשות מקומית בשנות ה90 ולא עיר.

ועכשיו שימו לב .( זה המיוחד )  בקרן פנסיה ותיקה ( עמיתים ) החלון הזדמנויות הזה מסתיים בגיל 67 וחודשיים . לא ניתן יהיה למשוך את הכסף הזה אפילו אם תשלמו תתחננו לשלם קנס.  מה עושים ? אין הרבה אפשריות לרשום את הכסף הזה בעיזבון שלכם .

מילה אחרונה להיום : אולי עבורכם זה לא רלוונטי אבל עבור מישהו בטווח גילאים של 60 ומעלה זה מאוד רלוונטי . יש מצב שחסכתם לו הרבה כסף ועוגמת נפש .( לא רק עבור עובדי עיריית אור יהודה )

לימים שקטים והרבה יותר טובים 

אסף

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מקדם קצבה . פרה קדושה ?

היום נדבר על פרה קדושה. מקדם הקצבה בביטוח מנהלים אז קודם כל הברקה שיווקית של חברות הביטוח : ביטוח מנהלים. כידוע לנו כולם בישראלים מנהלים ולכן זקוקים לביטוחי מנהלים 😊. אבל המוטיב החשוב בביטוח מנהלים

bottom of page